De laatste week op Bali - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Madelon Wever - WaarBenJij.nu De laatste week op Bali - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Madelon Wever - WaarBenJij.nu

De laatste week op Bali

Blijf op de hoogte en volg Madelon

02 Januari 2014 | Indonesië, Singaraja


De laatste week op Bali is alweer aangebroken, wat is de tijd snel gegaan! De laatste week nog even genoten van het mooie weer. Bijna elke dag naar het Rini Hotel in Lovina gereden om te genieten van de zon.

Eind december is er in het noorden van Bali een waterpark geopend, hier hebben wij ook nog even een kijkje genomen. Er waren alleen maar Balinezen die gewoon foto’s van ons maakten, omdat wij de enige in bikini waren. Ze lopen zelf namelijk allemaal in een broek en een shirt. Verder was het park eigenlijk niet zo spectaculair.

Toen we een dagje regen hadden, ben ik samen met Jasmijn naar Kuta (een plaats in het zuiden van Bali) gereden om gezellig een dagje te gaan shoppen. Een lange reis op de scooter, omdat we in de regen door de bergen moesten rijden. We stonden namelijk tot onze enkels in het water.

De kerstdagen heb ik natuurlijk ook op Bali doorgebracht. Op kerstavond zijn we met de groep naar een klein dorpje in de bergen gereden, voor het kerstdiner. Een gezellige avond met veel muziek, Balinese dans en natuurlijk niet te vergeten rijst. Eerste kerstdag hebben we eerst genoten van het mooie weer. In de avond hebben we gezellig met z’n allen gegeten bij de beach club in Lovina. Tweede kerstdag bestond weer uit een dagje zonnen, uit eten gaan en natuurlijk traditioneel home alone kijken. Best bijzonder om dit allemaal te kunnen vieren in een korte broek!

30 december was het dan echt onze laatste dag in het noorden. In de avond nog even gegeten bij Ayu (het restaurantje waar we bijna alle avonden gegeten hebben) en daarna hebben we van iedereen afscheid genomen. Best wel raar om alles zo ineens achter je te laten. Het is in die 3,5 maand tijd al zo vertrouwt allemaal.

31 december vertrokken we naar Kuta om daar oud en nieuw te vieren. Na een lange autorit en het sjouwen van de koffers (door de diepe plassen) waren we eindelijk in het hotel. Daar even gegeten en vervolgens naar het strand gelopen, om naar het vuurwerk te kijken. Hier hebben we om 12 uur samen het nieuwe jaar ingeluid. Echt bijzonder om dit op het strand te kunnen vieren.Daarna nog gezellig op stap geweest.

Nu komt het allemaal toch wel erg dichtbij, over precies twee weken stap ik namelijk alweer in het vliegtuig terug naar Nederland. Maar eerst ga ik nog genieten van mijn vakanties in Singapore en Kuala Lumpur.

Nog wat leuke weetjes:

- Laatst haalden we een scooter in op de weg, hier zat een vrouw bij haar man achterop. Zij had een klein baby’tje vast, die ze ondertussen gewoon borstvoeding gaf. Het kan hier allemaal op de scooter.
- Laatst ging ik samen met Jasmijn naar een printshop, we moesten namelijk 44 A-viertjes printen. Hier hebben we welgeteld 1,5 uur op moeten wachten.. Kortom je moet veel geduld hebben hier.
- Samen met Jasmijn heb ik wat spulletjes (stoepkrijt, ballonnen en pennen) uitgedeeld aan de kinderen in de buurt. Ze waren er erg blij mee en stonden vervolgens elke dag op de stoep om te vragen of we nog meer hadden.
- De vuilniswagen ziet er hier toch wel heel anders uit dan in Nederland. Hier is er gewoon één man op de scooter die het afval op komt halen. Achter zijn scooter heeft hij een aanhanger gemaakt en daar gooit hij alles in.
- We hadden een rat in ons huis.. Bah.

Sampai jumpa

  • 02 Januari 2014 - 08:19

    Baukje:

    Heel veel plezier die laatste weken! Heb erg genoten van al je verhalen en zou het leuk vinden om straks als je weer thuis bent alles persoonlijk van je te horen, compleet met foto's.
    Ik weet niet of er nog een verslag komt, maar zo niet dan wens ik je alvast een hele goede en veilige vlucht!
    Tot gauw!

  • 02 Januari 2014 - 08:45

    Ellen:

    Geniet nog even en een goede terugreis!

  • 02 Januari 2014 - 09:42

    Yvonne:

    Hallo Madelon.
    Ja wat gaat de tijd snel hé. Zo kijk je er tegen aan en zo is het alweer bijna voorbij.
    Je hebt in ieder geval heel veel mooie dingen meegemaakt waar vele andere misschien wel jaloers op zijn. Het is in ieder geval een mooie ervaring geweest voor je. Daar kun je met veel plezier op terug kijken. Ik vond het leuk om van afstand mee te mogen genieten van jou belevenissen. Ook van de mooie foto's die je geplaatst hebt op FB. Ik wil je nog een hele fijne vakantie toewensen en ga nog even lekker genieten van al het moois daar. Voor je het weet ben je weer in Nederland. Zal straks wel een beetje dubbel zijn om weer terug te gaan want je laat toch wat achter. Maar ga eerst nog maar genieten. Tot gauw en dan horen we de verhalen wel. Groetjes Yvonne en Henk en kids.

  • 02 Januari 2014 - 21:09

    Mama:

    Lieve meid van mij,
    Ik denk dat dit het laatste verslag is waarvan ik heb mogen genieten. Misschien moet je toch nog eens overwegen om schrijfster te worden. Jij hebt straks niet alleen koffers bij je maar ook een rugzak die vol zit aan ervaringen en belevenissen. Daar heb je je hele leven iets aan!! Ga nog even twee weken genieten van je vakantie en pas goed op elkaar, dat spreken we af he?
    Ik kan niet wachten om je weer te mogen omhelzen op Schiphol. Ik heb je gemist hoor meid!!
    Dikke knuffel van mij.

  • 07 Januari 2014 - 19:30

    Rita:

    Wij vonden het erg leuk om je reisverslagen te lezen. Nog erg veel plezier en een goede thuiskomst gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

24 september ga ik voor 4 maanden naar Bali. Hier ga ik werken in het plaatsje Bengkala, waar een dovenschool is. Ik ga hier sportlessen geven en proberen de ouders van dove en/of slechthorende kinderen te motiveren om deel te nemen aan de lessen. Daarnaast wil ik graag sportdagen organiseren met andere scholen om zo de kinderen met elkaar in contact te brengen. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen volgen!

Actief sinds 14 Sept. 2013
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 18537

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 16 Januari 2014

Dovendorp Bengkala Bali

Landen bezocht: