Vakantie - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Madelon Wever - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Madelon Wever - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Madelon

19 Januari 2014 | Indonesië, Singaraja

3 Januari was het zover, we vertrokken uit Bali. Best raar om dat na 3,5 maanden achter je te laten. Onze vlucht naar Singapore vertrok om 6.20 uur. Toen we daar aankwamen op het vliegveld moesten we eerst uitzoeken hoe we bij ons hostel konden komen. Een taxi was geen oplossing, omdat dat daar mega duur is. Gelukkig hebben ze metro’s, hiermee konden we makkelijk en snel overal naartoe. Daar kwamen we ook gelijk allemaal regels tegen, als je eet of drinkt krijg je bijvoorbeeld al een boete van 500 dollar.

Al snel kwamen we aan in ons hostel in Singapore, dit was ons verblijf voor de eerste vier nachten. Wel even wennen hoor, je slaap hier namelijk gewoon met tien mensen op een kamer (in stapelbedden). Die middag zijn we gelijk op pas gegaan naar Little India. Dit is een kleine plaats waar bijna alleen maar mensen uit India wonen. Op een paar gekleurde huisjes na, was het niet zo bijzonder om te zien verder. We zijn toen met de metro verder gegaan naar Chinatown. Hier waren allemaal kleine winkeltjes en het zag er gezellig uit. Ook hebben we hier nog twee tempels bezocht.

De volgende dag zijn we naar Marina Bay geweest, wauw wat is het daar mooi. Allemaal mooie en grote gebouwen en in de avond is het prachtig verlicht. Ook het grootste reuzenrad staat daar, 165 meter hoog. Een ritje in dit reuzenrad kon natuurlijk niet ontbreken, dus voor 20 euro zijn we erin gegaan. In eerste instantie hadden we studenten uit Singapore kaartjes laten kopen met studentenkorting. Wij vonden het wel slim en dachten zo mooi goedkoop binnen te komen. Helaas was er nog een controle en moesten we onze studentenpas laten zien, die hadden we natuurlijk niet. Ook onze smoes dat we het als cadeautje gekregen hadden werkte niet.. Gelukkig konden we de kaart upgraden, waardoor we alsnog volle bak moesten betalen.. Maar het uitzicht was onwijs mooi!
Daarna zijn we naar Marina Bay Sands gelopen. Dit zijn drie grote gebouwen naast elkaar, met een schip erop. Toen we met de lift aankwamen op de 57e verdieping wilden we het uitzicht wel graag zien. Dit was alleen voor VIP gasten, waardoor we na een rondje lopen gelijk weer terug zijn gegaan naar beneden..

Ook zijn we nog een dagje naar Sentosa Island geweest. Een prachtig eiland met een mooi strand. Verder waren er allemaal activiteiten die je kon doen, zoals skydiven, naar het waterpark, zwemmen met dolfijnen, rodelen en verschillende watersporten. ’s Avonds zijn we naar Gardens of the bay gelopen, voor een lichtshow. Er staan allemaal grote nep bloemen die dan op de muziek veranderen van kleur, erg leuk om te zien!

De laatste dag zijn we nog naar Holland village geweest, dit stelde niks voor en er was verder niks te doen. Toen we daar liepen begon het ook gelijk al te regenen, dus we zijn gelijk weggegaan haha. Op de terugweg ook nog even langs Botanic Gardens geweest, een groot park met allemaal verschillende soorten planten, bomen en bloemen. Mooi om doorheen te lopen!!

7 januari vertrokken we met de bus vanuit Singapore naar Kuala Lumpur. Een reis van ongeveer vijf uur. Het was een luxe bus, je kon de stoelen gewoon plat leggen en je zat maar met z’n drieën op een rij. Toen we in Kuala Lumpur aankwamen zijn we met de taxi naar het hotel gereden, dat was hier namelijk weer te betalen. De rest van de middag zijn we gezellig gaan shoppen. Je had hier wel tien grote winkelcentra, dus genoeg om te shoppen!!

De eerste dag in Kuala Lumpur hebben we een ticket voor de bus gekocht. Het was mooi weer en zo konden we op het dak (als we langs de bezienswaardigheden reden), ook nog genieten van de zon. We stapten op bij de Twin Towers, 2 mooie en hoge torens (452 meter). Daarna zijn we uitgestapt bij de Lake gardens, een natuurpark. Hier zijn we even doorheen gelopen en hebben we bij een meer die we tegenkwamen, schildpadden gevoerd. Onze volgende stop was bij de Dataran Merdeka, een onafhankelijkheidsplein. Een groot plein, met allemaal mooie gebouwen eromheen.

De tweede dag zijn we met de taxi naar de Batu caves gereden. Hier waren mooie grotten, die je alleen kon bereiken met de trap (272 treden). Onderweg naar boven liep je tussen de apen. Natuurlijk sprong er een tegen mij aan, omdat hij mijn flesje water wou hebben. Nadat we de grotten bekeken hadden zijn we doorgereden naar Chinatown. Allemaal kleine winkeltjes met allemaal dezelfde spullen, tassen, riemen, horloges, geurtjes en schoenen. ’s Avonds zijn we weer naar de Twin Towers gelopen om deze in het donker te bewonderen. Toen we bij de Starbucks zaten begon er een mooie fonteinshow, met allemaal lichteffecten en muziek, echt prachtig!

De laatste dag bestond uit shoppen! Toen we terugliepen naar het hotel waren er mensen fruit aan het eten langs de weg. Er zijn hier namelijk heel veel kleine restaurantjes en kraampjes waar je kunt eten. Je eet dan gewoon op een plastic stoeltje langs de weg. Wij vroegen die mensen of dat een doerian was. Dit is een vrucht die ook op Bali veel voorkomt en die wij nog nooit geproefd hadden. We hadden alleen gehoord dat het heel erg stinkt. We kregen gelijk een handschoentje aan en mochten het proeven. Bah wat was dat vies, het smaakte naar zachte kaas met een rotte smaak, BAH! Die mensen vonden het natuurlijk geweldig en moesten er hard om lachen.

11 januari vertrokken we met de bus vanuit Kuala Lumpur, naar Penang. Ook deze reis duurde ongeveer 5 uur. De bus stopte al gelijk bij de eerste plaats op het eiland, terwijl wij dachten dat hij nog een stuk verder door zou rijden. Na lang zeuren en smeken wou hij ons nog een stukje verder brengen, waardoor we alleen de laatste 10 kilometer nog maar met de taxi moesten. Penang is een eiland aan de westkust van Maleisië. Het heeft vooral mooie stranden en dit is dan ook het enige wat wij de laatste drie dagen gezien hebben! Heerlijk genoten van de zon, de zee en het strand!

15 januari was het echt zover, op naar Nederland! Eerst vliegen van Penang naar Kuala Lumpur. Daar moesten we zes uur wachten voordat we aan de langste vlucht konden beginnen. Dit was de vlucht naar Istanbul, die bijna 13 uur duurde. In Istanbul konden we gelijk doorlopen naar de volgende en laatste vlucht naar Schiphol. Toen we daar aankwamen hebben we allemaal onze sarong omgedaan, zodat we als echt Balinezen door de deur zouden komen. Toen ik de deur doorliep stonden papa, mama, Célina, Marjon en Ryanne daar op mij te wachten. Wauw, wat was dat een fantastisch moment om iedereen weer te zien!! Ze stonden op mij te wachten met ballonnen en een spandoek, echt super leuk en lief!

Het was een fantastische stage en vakantie, ik heb er enorm van genoten! Het was een mooie ervaring die ik nooit meer ga vergeten! Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn verhalen en voor alle leuke berichtjes die jullie mij hebben gestuurd!

• 20 Januari 2014 - 15:02

Yvonne:

Madelon we vonden het fantastisch om elke keer je reisverslag te lezen. Het is inderdaad een hele mooie ervaring voor je geweest die ze je niet meer af kunnen pakken. Dit is zoiets bijzonders om mee te maken. Fijn dat je het weer helemaal goed door staan hebt en dat je weer goed en veilig terug bent. Tot gauw.